}

Luni - Vin: 9am - 6pm

Contractul de leasing la final? Poate ca un nou contract nu e solutia ideala

Daca te apropii de sfarsitul contractului de leasing pentru masina ta, nu presupune din start ca un alt contract va fi cea mai buna optiune si de data aceasta.

Desi multi consumatori trec dintr-un leasing in altul – ceea ce ii ajuta practic sa se bucure de un vehicul nou o data la cativa ani – pandemia a bulversat industria auto. Ceea ce inseamna ca, in principiu, calculele referitoare la sensul unui nou contract s-au schimbat.
In primul rand, “posibilitatea de a obtine rapid acces la masina pe care ti-o doresti nu mai exista”, spune Pat Ryan, fondator si CEO al aplicatiei de cumparaturi auto CoPilot, adaugand ca e posibil sa astepti intre 3 si 6 luni pentru aceasta.

Deficitul global constant de microcipuri – componente cheie necesare pentru functionarea masinilor actuale – care a inceput anul trecut, continua sa impiedice productia de vehicule noi, ceea ce s-a tradus intr-o cerere mai mare decat oferta.

Timpul mediu pe care un vehicul nou il petrece in parcarea unui dealer inainte de a fi vandut este de 26 de zile, conform unei prognoze a JD Power si LMC Automotive, care mentioneaza ca inainte de inceperea pandemiei – in urma cu doi ani – era vorba de 62 de zile! In plus, in luna octombrie, o cifra estimata de 54% din vehicule a fost vanduta in decurs de 10 zile de la sosirea la dealeri.
Acest dezechilibru in furnizare a impins suma medie platita pentru un vehicul nou la aproximativ 44.000 de dolari, conform aceleiasi prognoze a JD Power/LMC – un pret cu 19,3% mai mare decat in octombrie 2020, cand pretul tranzactiei era in medie de 36.887 de dolari.

In parte, motivul pentru preturile record ale tranzactiilor este ca producatorii si-au redus stimulentele pentru ca, in principiu, nu au nevoie sa ofere reduceri mari pentru a vinde masini in acest moment.
Cererea consumatorilor s-a revarsat si catre piata de masini second hand, impingand si aici preturile in sus. Pentru un vehicul cu o vechime cuprinsa intre 1 si 3 ani, pretul mediu de retail este de 38.974 de dolari, o crestere de 46% fata de 26.627 de dolari cat era in urma cu doi ani, potrivit CoPilot.

Vestea buna pentru cei care au contracte de leasing este ca masina lor poate valora mai mult decat era anticipat – ceea ce ofera sansa de a valorifica diferenta.
Cu alte cuvinte iti vei putea cumpara masina pentru mai putin decat ai plati pentru ea daca ai lua-o acum din curtea unui dealer. Motivul este acela ca valoarea reziduala – valoarea vehiculului la sfarsitul contractului de inchiriere – a fost stabilita atunci cand ai semnat contractul de inchiriere, deci cu cativa ani in urma. “Ai platit pentru o depreciere care nu a avut loc”, a spus Ryan, adaugand ca esti in profit, dar ca vei oferi dealer-ului acest profit daca decizi sa returnezi masina.

In plus, e posibil ca urmatoarea masina pe care o iei sa nu aiba dotarile pe care le are masina actuala. Din cauza lipsei de cipuri, unii producatori de automobile au suspendat o parte din functii – cum ar fi sistemele de asistenta si monitorizare sau monitorizarea punctului mort.
“E posibil sa nu ai parte de functii noi la urmatoarea masina sau nici macar de caracteristicile pe care le ai acum”, a atras atentia Ryan, care a spus de asemenea ca date fiind recordurile in ceea ce priveste preturile masinilor, urmatorul leasing incheiat va reflecta aceste valori mai mari.
„Noi le spunem membrilor sa cumpere si sa fie atenti”, a spus Ryan, adaugand ca atunci cand stocurile revin la niveluri normale, ne putem astepta, in principiu, sa asistam si la o normalizare a preturilor.

Sursa: https://www.cnbc.com/2021/11/16/car-lease-ending-soon-another-one-may-not-be-your-best-option.html

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This