}

Luni - Vin: 9am - 6pm

Cateva informatii interesante despre partile rotii unei masini

Roata – facuta dintr-un obiect mecanic cu aspect rotund a carui ratiune de a fi este sa se roteasca in jurul unei punti, de obicei, cu scopul de a conduce miscarea unei masini sau a unui vehicul, cel mai cunoscut caz fiind cel al unei masini care se misca pe patru roti.

Este important sa subliniem faptul ca roata a fost una dintre cele mai esentiale creatii din istoria umanitatii, deoarece este de o importanta incontestabila atunci cand se creeaza obiecte folosind lut sau noroi, pentru dezvoltarea transportului si ca element fundamental al unor masini pentru a facilita functionarea acesteia.

Originea rotii dateaza din ultima etapa a perioadei neolitice.

Potrivit unor studii efectuate pe aceasta tema, roata a facut parte din mai multe progrese care au marcat inceputul epocii bronzului si se crede ca au fost deja printre oameni in 5.500 i.Hr., in special in Mesopotamia.

Parti ale unei roti de carucior

Pneu

Formata dintr-un obiect, de obicei metalic, pe care sta o anvelopa si care face parte din roata (alcatuita din janta si disc).

Este posibil sa gasiti o anvelopa in vehicule precum masini, camioane, motociclete si avioane.

Pe o roata de bicicleta, janta consta dintr-un inel mare in forma de circumferinta la capetele exterioare ale spitelor rotii care pastreaza capacul si camera de aer.

Primele anvelope existente au fost cele care au urmat rotile de transport. Dintre primele roti care au fost acoperite cu cauciuc vulcanizat, in jurul anului 1910 a inceput sa fie luata o talon metalic intre anvelopa si roata pentru a consolida rigiditatea completa a structurii.

Contrapesa

Se compune dintr-un mic obiect de plumb, de diferite greutati, care este fixat pe rotile din otel si a aderat la jantele din aliaj. Scopul contrabalansarii este de a da echilibru intregii roti, astfel incat vibratiile sa nu fie generate in timpul conducerii cu cresterea vitezei.

Pneu

Descrisa ca un obiect din cauciuc, mayas, cauciuc negru cu tije metalice subtiri care sunt puse pe roata unui vehicul pentru a-i oferi stabilitate, confort sau aderenta.

Se compune din singurul punct de contact al unui vehicul cu solul, deci va depinde de anvelopa miscarii vehiculului, de asemenea, de siguranta persoanelor care se imbarca in unitate.

De anvelopa, intr-o mare masura, va depinde de faptul daca roata isi poate indeplini functiile esentiale: tractiune, directie, stabilitate, amortizarea socurilor si baza de incarcare.

De obicei, utilizatorii unui vehicul nu se gandesc prea mult la anvelope pana cand nu sunt perforate si raman fara aer, deci este important sa se tina seama de importanta pe care acestea o au in masina sau unitatea de transport utilizata. Este important sa se asigure ca starea anvelopei este corecta, ca nu are fisuri, taieturi si presiunea de umflare trebuie sa fie ideala. Indreptat jante SRZ Powdercoating este un serviciu util mai multor proprietari de masini.

Valva

Se compune dintr-un obiect prin care se introduce aer, la presiunea indicata de constructorul auto. Aceasta presiune adera anvelopa la janta, impiedicand astfel aerul sa plece si faciliteaza o aderenta adecvata a anvelopei la drum si manevrabilitatea acesteia.

Cum au aparut rotile moderne?

La inceputul anilor 1970, Citroën a aparut chiar si cu o roata din rasina ranforsata cu otel. Un Citroën SM care foloseste aceste roti din rasina a castigat Raliul Marocului in 1971.

Ferrari a lansat prima sa roata din aliaj, o versiune de magneziu pentru versiunile rutiere ale lui 275 GTB, in 1964. In acelasi an, Chevrolet a introdus un model Corvette cu jante Kelsey-Hayes din aluminiu cu blocare centrala disponibile, pe care Chevy le-a inlocuit in 1967 cu suruburi. pe tipuri. Dar cu Corvette C3 in acelasi an, Chevrolet a intrerupt jantele din aliaj usor din aluminiu cu aripioare si nu a scos o versiune similara pana in 1976.

Rotile s-au marit in anii ’90, dimensiunile standard crescand de la sub 15 inchi la peste 17 inci, ajungand chiar si la 22 inci pana in 1998. „Spinnerele”, care continua sa se roteasca pentru interes vizual atunci cand masina nu se misca, au experimentat, de asemenea, reinnoire. Popularitate in anii ’90.

Designurile futuriste ale rotilor includ „tweel”, o roata fara aer, nepneumatica, cu spite, potrivita acum doar pentru vehiculele de constructii cu miscare lenta. „Tweel”, dezvoltat de Michelin, are probleme serioase de vibratii de peste 50 de mile pe ora, ceea ce face putin probabil ca acestea sa fie adoptate pentru utilizare pe drumuri pana cand imbunatatirile vor rezolva problema vibratiilor.

Asa-numitele roti „active”, dezvoltate tot de Michelin, impacheteaza toate piesele cheie ale masinii, chiar si motorul, in rotile in sine. Rotile active sunt doar pentru masini electrice.

Sansele sunt ca vor trece ani inainte sa te trezesti calarind pe „roti active” sau „roti active”. Intre timp, jantele tale din otel sau aliaj te vor duce bine de la punctul A la punctul B. Chiar daca sunt robuste si de incredere, modelele actuale de roti pot suferi totusi daune din cauza bordurilor, gropilor, drumurilor accidentate si coliziunilor.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This