Inainte de a accesa finantare printr-un leasing operational, este indicat sa intelegem exact cadrul legislativ in care se incheie un contract de acest tip.

Conditiile unui contract de leasing operational

Asadar, sa definim ce inseamna un contract de leasing operational in termeni legislativi. Pentru a vorbi de un astfel de contract, trebuie sa fie indeplinite urmatoarele conditii, conform Codului Fiscal:

  • atat beneficiile dreptului de proprietate asupra bunului care face obiectul contractului de leasing, cat si riscurile sunt transferate utilizatorului la momentul la care contractul de leasing produce efecte;
  • valoarea totala a ratelor de leasing, mai putin cheltuielile accesorii, este mai mare sau egala cu valoarea de intrare a bunului.
  • contractul prevede expres transferul dreptului de proprietate asupra bunului ce face obiectul leasingului catre utilizator la momentul expirarii contractului;
  • utilizatorul are optiunea de a cumpara bunul la expirarea contractului;
  • perioada de leasing depaseste 80% din durata normala de functionare maxima a bunului care face obiectul leasingului;

 

Cine sunt semnatarii unui contract de leasing operational?

Contractul se incheie in compania de leasing care ofera finantarea si solicitant. Asadar, finantatorul va purta numele de locator, iar solicitantul numele de locatar. Acesta isi asuma beneficiile si riscurile utilizarii bunului, in timp ce locatorul isi asuma riscul de valorificare a bunului la valoarea reziduala.

Acte necesare pentru incheierea unui contract de leasing operational

Pentru a accede o finantare prin leasing operational, necesarul de acte justificative este semnificativ mai redus fata de cazul unui leasing financiar, neavand niciun impact asupra gradului de indatorare al solicitantului. Asadar, dosarul depus pentru solicitarea unei finantari de acest tip va include, in functie de statutul solicitantului:

Persoana fizica:

  • Copie CI/BI;
  • Adeverinta de salariu;
  • Copie dupa contractul de muncaș
  • Copie dupa ultima dovada de plata a impozitului casei;
  • Facturi de utilitati pentru ultimele trei luni.

Persoana fizica autorizata (PFA):

  • Copie CI/BI;
  • Declaratie de venit definitva pe ultimii doi ani;
  • Declaratie de venit estimative pe anul in curs;
  • Copie CUI.

Persoana juridica (PJ):

  • Copie CUI;
  • Copie CI/BI reprezentant legal;
  • Imputernicire din partea societatii prin care reprezentantul legal este abilitat sa semneze contractul.
  • Copie dupa ultimul bilant depus la Ministerul de Finante pentru persoanele juridice.
Share This