}

Luni - Vin: 9am - 6pm

Inlocuirea parbrizelor auto: costuri si sfaturi pentru a economisi bani

O fisura in sticla se poate intampla oricand. Principalul lucru este sa evaluati pagubele cat mai curand posibil, mai ales daca fisura este inca superficiala, nu va afecteaza capacitatea de a conduce putin mai departe si, mai presus de toate, nu afecteaza siguranta ta  sau a celorlalti participanti la trafic.

Acesta este motivul pentru care exista multi profesionisti pe piata: daca aveti nevoie, ar trebui sa contactati o companie specializata in repararea si inlocuirea sticlei.

Exista, de fapt, o diferenta considerabila intre o „simpla” ciobire, care poate fi reparata intr-o jumatate de ora si la un cost relativ scazut, si inlocuirea completa a geamului (in cadrul acestui serviciu ne ocupam in principal de parbriz): o diferenta nu numai in ceea ce priveste timpul necesar pentru a efectua lucrarea, ci si – dupa cum va puteti imagina – in ceea ce priveste costurile care trebuie suportate.

Mai multe detalii pe parbrize ieftine.

Parbrizul, atunci cand poate fi reparat

Asa cum am mentionat la inceput, este vorba de amploarea pagubelor. In cazul in care ciobirea parbrizului se produce in anumite conditii, aceasta poate fi reparata, restabilind caracteristicile parbrizului fara a fi necesara inlocuirea acestuia.

Dimensiunea cipului

Expertii indica faptul ca repararea parbrizului poate fi posibila daca fisura indeplineste urmatoarele conditii este mai mica decat dimensiunea unei monede de 50 de bani (diametrul nu mai mare de aproximativ 25 mm) nu se afla la mai mult de 60 mm de marginea parbrizului a avut loc in afara campului vizual al conducatorului auto, si anume in zona de aproximativ 30 cm, jumatate din aceasta zona fiind situata de-a lungul liniei corespunzatoare centrului volanului.

Modul de efectuare a reparatiei

In astfel de cazuri, personalul specializat va putea, dupa o examinare atenta a cioburilor, sa repare deteriorarea parbrizului: operatiunea se realizeaza cu ajutorul unei rasini, care este folosita pentru a umple suprafata deteriorata a sticlei si care, la randul ei, se intareste cu un dispozitiv UV. Curatarea excesului de rasina si lustruirea suprafetei pe care a lucrat operatorul sunt ultimele etape ale operatiunii.

Cat costa reparatia parbrizului

Ca regula generala, si in functie de marimea si amploarea deteriorarii, costul reparatiei geamului variaza de la 250-350 de lei la 500 de lei, si pana la 1000 de lei si mai mult. Daca soferul a incheiat in prealabil o polita de asigurare a parbrizului, reparatia nu costa nimic (este acoperita de compania de asigurari).

Cu toate acestea, aceasta polita nu acopera intotdeauna vandalismul, iar asiguratul poate fi nevoit sa plateasca o fransiza, desi companiile au combinat de mult timp polita cu un reparator, astfel incat fransiza nu este inclusa in rambursare.

Cand trebuie sa va inlocuiti parbrizul

Conditiile tehnice enumerate mai sus sunt cazurile in care sticla poate fi reparata. Daca fisura din parbriz este mai mare, mai aproape de margini sau afecteaza zona de vizibilitate, exista o singura solutie: geamul trebuie inlocuit. Si in acest caz – mai ales avand in vedere costul mult mai ridicat al reparatiei geamurilor – este util sa incheiati o asigurare, mai ales daca vehiculul are o anumita valoare sau este inca „tanar” sau daca circulati frecvent pe drumuri accidentate.

Inlocuirea parbrizului: cat de mult sa cheltuiti

Deoarece suma de bani pe care va trebui sa o platiti este mult mai mare decat pentru o reparatie de parbriz, sumele sunt la fel de variabile, variind de la cateva sute de lei la peste o mie. Este necesar sa se ia in considerare achizitionarea unei piese de schimb noi (si sa se asigure ca aceasta respecta cerintele producatorului) si sa se apeleze la tehnicieni specializati.

Cum sa evitati problemele cu geamurile masinii

Nu exista o reteta specifica pentru a economisi bani in cazul unei fisuri in parbriz: totul consta in „a nu o cauta”. Prin urmare, este bine sa acordati cea mai mare atentie in timpul condusului (mai ales in anumite conditii de drum) si sa incercati sa pastrati o distanta de siguranta fata de vehiculele din fata, pentru a nu incuraja aruncarea de pietricele pe care ceilalti soferi le „stropesc” din greseala (bineinteles, fara sa vrea) de pe rotile vehiculelor lor.

In mod similar, daca masina este stationata, nu subestimati incertitudinile vremii: in anumite perioade ale anului, o furtuna se poate transforma in grindina si risca sa deterioreze geamurile masinii (au existat multe astfel de episoade de-a lungul anilor). O husa auto, una care ofera protectie impotriva grindinei, poate fi o idee buna.

Merita sa repetam ca, tot in scopul de a economisi bani, o evaluare rapida a deteriorarii geamului poate limita costul la cateva zeci de euro, adica mult mai putin decat costul inlocuirii totale a parbrizului.

Ce spune legea

Sa circuli cu un parbriz ciobit este, dupa cum am vazut, o eventualitate care poate aparea oricand si care nu trebuie subestimata: chiar si cea mai mica aschie, daca nu este examinata si reparata cat mai repede, se poate extinde si se poate transforma intr-o fisura in geam care poate afecta vederea corecta sau, mai rau, poate duce la pierderea unor mici bucati din geam, cu riscul de a rani alte persoane.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This