}

Luni - Vin: 9am - 6pm

Controlul calitatii: ce este si cum afecteaza satisfactia clientilor

Am putea defini control de calitate ca fiind ansamblul de actiuni menite sa identifice si sa monitorizeze standardele de calitate ale produselor fabricate. Pentru a asigura conformitatea cu cerintele, departamentul de control al calitatii – sau tehnicianul – efectueaza teste si inspectii sistematice asupra materiilor prime, a proceselor de productie si a produselor finite, folosind instrumente sau utilaje specifice.

Procesul de control al calitatii este, in general, impartit in trei etape:

  • Protectia clientului de efectele problemei, adica ansamblul de verificari care vizeaza identificarea produsului defect si impiedicarea comercializarii acestuia;
  • Cautarea cauzei problemei, adica ansamblul de analize care vizeaza identificarea si raportarea erorii care sta la baza produsului nepotrivit;
  • Rezolvarea problemelor, adica ansamblul de strategii si actiuni corective puse in aplicare pentru a preveni reaparitia problemei.

Ce face tehnicianul de control al calitatii?

In imaginarul comun, tehnicianul de control al calitatii este persoana care se uita cu atentie la produsele care ruleaza pe cilindru pentru a verifica daca nu au defecte. In realitate, controlul calitatii este un proces complex, care depinde strans de etapele anterioare de achizitie si de productie. Sa incepem cu inceputul.

Fiecare companie defineste – in functie de piata si de nevoile clientilor – standardele de calitate pe care trebuie sa le indeplineasca produsul pentru a fi comercializat. Apoi, adopta un sistem de management al calitatii pentru a atribui fiecarui departament al companiei responsabilitatile respective.

Departamentul de achizitii va evalua calitatea materiilor prime si va coordona diversi furnizori, departamentul de productie va acorda atentie proceselor si functionarii corecte a utilajelor si asa mai departe. Departamentul de control al calitatii este, de fapt, liantul dintre diferitele departamente ale unei companii.

De fapt, ofiterul de control al calitatii este responsabil pentru monitorizarea intregului proces de productie, prin compararea continua cu alte departamente ale companiei si prin examinarea atenta a produsului finit. In special, numeroasele sarcini ale ofiterului de control al calitatii includ:

  • Controlul materialelor primite si al produsului finit;
  • Monitorizarea calitatii intregului proces de productie;
  • Pregatirea fiselor de date, a documentatiei si a mostrelor de material pentru testele de evaluare;
  • Analiza datelor referitoare la problemele de calitate intalnite si organizarea de masuri de imbunatatire;
  • isi actualizeaza in permanenta cunostintele si competentele tehnice, procedurale si de reglementare.

Este posibil sa se optimizeze controlul calitatii?

Indiferent cat de atenta este o companie: pe cantitati mari de produse, un mic procent de defecte va fi totusi prezent. Dar daca acest procent ar trebui sa fie mai mare? Ce trebuie facut in cazul unor critici majore in ceea ce priveste randamentul produselor, satisfactia clientilor si cifra de afaceri?

Automatizarea industriala si Business Intelligence ofera un sprijin valoros companiilor care doresc sa imbunatateasca intregul proces industrial. Noile sisteme inlocuiesc activitatile manuale de colectare a datelor, oferind informatii mai exacte si generand beneficii importante, printre care:

  • Eliminarea erorilor umane;
  • Capacitatea de a identifica in timp real problemele masinilor sau scaderile de productivitate;
  • Economisirea timpului operatorilor, care se pot dedica in intregime masinilor, fara a fi distrasi;
  • Reducerea impactului asupra mediului, deoarece a deveni Industrie 4.0 inseamna reducerea drastica a consumului de hartie.

Cum poate fi definit controlul calitatii?

Controlul calitatii (QC) este un proces prin care o afacere incearca sa se asigure ca calitatea produsului este mentinuta sau imbunatatita. Controlul calitatii impune companiei sa creeze un mediu in care atat managementul, cat si angajatii lupta spre perfectiune. Acest lucru se realizeaza prin instruirea personalului, prin crearea de repere pentru calitatea produselor si prin testarea produselor pentru a verifica daca exista variatii semnificative statistic .

Un aspect semnificativ al controlului calitatii este stabilirea unor controale bine definite. Aceste controale ajuta la standardizarea atat a productiei, cat si a reactiilor la problemele de calitate. Limitarea spatiului de eroare prin specificarea activitatilor de productie care urmeaza sa fie finalizate prin care personalul reduce sansa ca angajatii sa fie implicati in sarcini pentru care nu au pregatire adecvata.

Controlul calitatii implica testarea unitatilor si determinarea daca acestea se incadreaza in specificatiile pentru produsul final. Scopul testarii este de a determina orice nevoie de actiuni corective in procesul de fabricatie. Controlul bun al calitatii ajuta companiile sa indeplineasca cerintele consumatorilor pentru produse mai bune.

Testarea calitatii implica fiecare etapa a procesului de fabricatie. Angajatii incep adesea cu testarea materiilor prime, extrag mostre de-a lungul liniei de productie si testeaza produsul finit. Testarea in diferitele etape ale productiei ajuta la identificarea locului in care apare o problema de productie si a pasilor de remediere necesari pentru a o preveni in viitor.

Controlul calitatii utilizat intr-o afacere este foarte dependent de produs sau industrie. In productia de alimente si medicamente, controlul calitatii include asigurarea ca produsul nu imbolnaveste un consumator, astfel incat compania efectueaza teste chimice si microbiologice ale probelor din linia de productie. Deoarece aspectul alimentelor preparate afecteaza perceptia consumatorului, producatorii pot pregati produsul conform instructiunilor de pe ambalaj pentru inspectie vizuala.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This