5 motive sa faci un leasing pentru o masina electrica, in loc sa o cumperi

Nu toata lumea poate sa faca un leasing mai degraba decat sa cumpere o masina. Insa daca te gandesti sa optezi pentru o masina electrica, solutia leasingului este ideala.
Leasingul a capatat tot mai multa popularitate – reprezentand acum aproape 27% din toate vanzarile de masini noi. Insa cand vine vorba despre vehicule electrice, 80% sunt luate in leasing, potrivit Bloomberg New Energy Finance. (Cu exceptia masinilor fabricate de Tesla, care vinde direct consumatorilor si nu raporteaza date legate de leasing.)

Pentru aceste vehicule aflate intr-o continua evolutie, leasingul este o modalitate deosebit de potrivita de finantare. Iata mai jos cinci motive pentru care expertii spun ca e mai bine sa inchiriezi un vehicul electric, decat sa-ti cumperi unul.

1. Poti face upgrade-uri mai rapid

In general schimbarile anuale care se fac in cazul masinilor conventionale sunt minime. „Tehnologia vehiculelor electrice, in schimb, are un ritm pe care nu l-am mai vazut pana acum”, spune Scot Hall, vicepresedinte executiv pentru operatiuni la Swapalease, care pune in contact persoane care au un contract de leasing cu cumparatori de masini care doresc sa preia un astfel de contract.
Prin leasing, poti face upgrade la o masina noua o data la 2-3 ani, putand astfel sa te bucuri de progrese in ceea ce priveste durabilitatea bateriei, autonomia si alte imbunatatiri.

Hall ofera exemplul primei masini electrice relativ accesibile, Nissan Leaf, care avea la aparitia sa pe piata – in 2010 – o baterie ce oferea o autonomie estimata de EPA de 117 km. Acum, multe vehicule electrice de pe piata, in afara de modelele scumpe de la Tesla, ofera peste 320 de km de autonomie. Doua astfel de modele disponibile in prezent sunt Chevrolet Bolt 2021 si Hyundai Kona EV, ambele capabile sa parcurga peste 400 de km la o singura incarcare.
In plus, timpii de incarcare sunt mai rapizi si ai la dispozitie functii noi, precum pachetul ProPilot Assist al lui Nissan Leaf 2021, care are capacitati de conducere semi-autonoma.

2. Eviti deprecierea abrupta

Daca iti cumperi o masina electrica si te hotarasti sa o vinzi chiar si un an mai tarziu, valoarea sa se va deprecia dramatic – „ca un asternut de pat folosit”, dupa cum suna un comentariu pe un site de vanzari de masini… In medie, vehiculele electrice din 2020 s-au depreciat cu aproximativ 52% din pretul de eticheta in primul an, potrivit datelor furnizate de iSeeCars.

In mod normal, masinile care isi pierd din valoare rapid nu sunt candidate bune pentru leasing, deoarece plata leasingului are la baza suma cu care se depreciaza masina, plus taxe. Cu cat deprecierea este mai mare, cu atat rata lunara a leasingului va fi mai scumpa.
Cu toate acestea, producatorii auto compenseaza deprecierea rapida a masinilor electrice si reduc costurile platilor folosind o gama variata de metode. Printre acestea se numara:

  •  O rata mica a dobanzii.
  •  Cresterea valorii reziduale (cat de mult valoreaza masina la finalul leasingului).
  •  Oferirea de stimulente cash.

In mod interesant, deprecierea abrupta face ca vehiculele electrice sa fie un chilipir pe piata masinilor folosite.

3. Degradarea bateriei nu e problema ta

Pentru ca bateriile litiu-ion care alimenteaza vehiculele electrice sunt relativ noi, nu exista multe date despre cat de mult dureaza si cat de repede vor inceta sa mentina capacitatea maxima.
„Intrebarile care se pun sunt cat de mult se degradeaza, cat de repede, si ce acopera garantia”, scrie Fred Lambert, redactor-sef al blogului de transport electric Electrek. El arage atentia, de asemenea, ca manualul General Motors pentru Chevy Bolt EV avertizeaza cu privire la o potentiala degradare a bateriei de pana la 40% in timpul garantiei de opt ani, sau dupa parcurgerea unei distante de 258.000 de km.
Insa daca inchiriezi un vehicul electric pentru doar trei ani cu un kilometraj standard de 58.000 de km, degradarea bateriei ar trebui sa fie minima.

4. Vei avea mai multe stimulente, mai des

Masinile electrice sunt magneti pentru stimulente si prime. Guvernele federale si de stat din SUA, de pilda, par sa fie dispuse sa recompenseze proprietarii de vehicule electrice pentru a sustine energia curata.
In multe cazuri, producatorii de masini vin si cu oferte speciale de leasing, precum bonusurile in numerar, pentru a reduce pretul unei masini electrice, astfel incat plata leasingului sa fie mai accesibila. De exemplu, Hyundai a oferit recent o reducere de 12.000 de dolari celor care incheie leasinguri pentru Kona EV 2021.

5. Poti obtine bonusuri de loialitate

Producatorii auto ofera, de asemenea, atat bonusuri de fidelitate, cat si bonusuri de cucerire pentru a incerca sa pastreze clientii sau sa-i ademeneasca pe cumparatori cat mai departe de concurenta. Potrivit lui Hall, aceste bonusuri sunt mai mari pentru inchirierea unui vehicul electric decat pentru masinile conventionale. Ceea ce inseamna ca, pe masura ce te apropii de sfarsitul contractului de leasing, te afli intr-o pozitie puternica de negociere – avand chiar mai multe optiuni decat ai avea in cazul altui vehicul. Poti alege o masina de la un brand concurent, sau poti ramane cu brandul actual si sa fii recompensat.

Sursa: https://nxslink.thehill.com/view/6230db47fee9ef39a7647318gfktg.1kv1/53ec6a5c

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This