Odata cu aparitia internetului si dezvoltarea comunicarii prin canalul digital, scenariul in care companiile comunica cu publicul lor s-a schimbat complet. In modelul traditional, marcile s-au adresat consumatorilor de masa in mod unidirectional, de parca ar tine in mana un megafon cu care sa difuzeze argumente de vanzare care erau rar puse la indoiala. Ceea ce a aparut la televizor a fost „bunul” si, prin urmare, a fost vandut.
Odata cu internetul si retelele de socializare, opiniile consumatorilor despre produse au inceput sa conteze foarte mult, acestea fiind accesibile imediat si nelimitat cu un singur click. In ele este sustinuta credibilitatea consumatorului. Prin urmare, nu mai este suficient sa lansati mesaje catre mase, ci este necesar sa oferiti continut valoros care sa fie relevant pentru utilizatori.
Uita de vanzarea la rece
Un client iti va vizita site-ul web de aproximativ 7 ori inainte de a decide sa cumpere. Si asta, presupunand ca vorbim de un client care te cunoaste, deci nu iti recomandam sa faci publicitate la rece, fara sa fi stabilit in prealabil o relatie cu utilizatorul, pentru ca pur si simplu NU FUNCTIONEAZA. Aproape 90% dintre mileniali nu au incredere direct in publicitate si ar trai la fel de fericiti si deloc afectati daca marcile ar disparea de la o zi la alta. In plus, 98% din clickurile de pe anunturile tip banner sunt facute de roboti… nu e de mirare ca se spune ca este mai usor sa supravietuiesti unui accident de avion decat sa dai click pe unul!
Construieste o palnie pentru clienti
Pentru a capta atentia noilor clienti si a-i atrage catre acel continut, retine ca va fi necesar sa faci mici investitii in promovare pe retelele sociale. Va servi drept amplificator pentru a garanta ca ajungi atat la adeptii tai, cat si la utilizatorii care nu te cunosc inca, pentru ca, desi ne doare, acoperirea organica a publicatiilor de astazi este foarte limitata si fara a investi, va fi dificil pentru mai mult de 2% din publicul nostru sa ne vada oferta.
Odata ce ai utilizatorii in canalul tau pe care ii poti considera drept media castigata, incepe sa construiesti relatia cu ei. Continua sa le oferi continut de calitate, explica-le ce poti face pentru ei si sterge tot felul de indoieli si obiectii care pot fi gasite pe calea achizitiei.
Dezvoltati o strategie de continut
Continutul pe care il distribui este cheie in toate fazele procesului de cumparare: atat pentru a atrage potentiali clienti, cat si pentru a-i determina sa cumpere sau sa-i pastreze pe cei care au cumparat deja in ziua lor.
In fiecare faza va trebui sa va concentrezi pe diferite aspecte, sa folosesti un alt limbaj si sa-ti adaptezi comunicarea la starea emotionala a utilizatorului in functie de locul in care te afli in relatie. Clientul, dinainte de a te intalni, face o calatorie cu brandul tau care trece prin diferite etape pana cand cumpara de la tine, si chiar si dupa. Si in fiecare dintre aceste faze, conversatia pe care o ai cu el trebuie sa fie diferita.
Treci la treaba!
Daca nu stii de unde sa incepi, iti recomandam sa incepi de la inceput: defineste cu cine vrei sa vorbesti si ce trebuie sa le spui.
Nu poti vorbi cu toata lumea, asa ca trebuie sa-ti definesti clientul ideal. Da, vor fi mai multe profiluri in randul publicului tau, dar important este ca cei care te intereseaza cu adevarat sa simta ca ai solutia la problema lor. Si apoi explica-le cum ili vei ajuta sa o rezolvesi de ce ar trebui sa te aleaga pe tine si nu alta companie.