Strategii de crestere – Care sunt optiunile pentru dezvoltarea afacerii mele?

Fie ca esti proprietar de mica afacere, membru al conducerii unei companii mari sau antreprenor cu infiintare srl-d, „cresterea” companiei este probabil una dintre preocuparile tale principale. Mai mult, se spune adesea ca orice afacere trebuie sa se dezvolte si sa creasca daca nu vrea sa dispara intr-o zi. Intr-adevar, absenta cresterii reflecta imposibilitatea companiei de a inova si demonstreaza incapacitatea de a-si creste portofoliul de clienti, ceea ce o conduce iremediabil catre declin.

Prin urmare, trebuie sa profitam de oportunitatile de crestere disponibile. In caz contrar, concurentii nostri sau chiar jucatorii noi vor face acest lucru. In cele din urma, ca manager sau antreprenor, cum poti ramane motivat fara a prevedea perspective de dezvoltare?

Piata si tipul de crestere

Piata va avea o influenta directa asupra cresterii companiei in sine, indiferent de strategia de crestere pe care o avem sau urmeaza sa o definim. Companiile pot fi identificate trei tipuri de crestere:

  • Crestere „atinsa” : compania creste pentru ca piata in care se afla inregistreaza o crestere puternica. E ca un dop purtat de curent! Companiile stabilite pe piata chineza se confrunta cu o crestere puternica;
  • Crestere „intensiva” : compania creste mai repede decat concurentii sai, isi mareste cota de piata in industria sa;
  • Crestere „extensiva” : compania creste prin patrunderea pe noi piete prin stabilirea in tari noi sau prin lansarea de noi produse.

Desigur, toata lumea si-ar dori sa fie, cel putin, intr-o pozitie de crestere „atinsa” pe piata (pietele) lor. Din pacate, acest lucru se intampla rar. Oricum, trebuie sa fim constienti de faptul ca, daca te afli in aceasta situatie astazi, s-ar putea sa nu dureze mult (ciclurile tind sa se scurteze).

O alta situatie este cea a companiilor care se afla pe o piata in crestere, dar acestea nu cresc. Acest lucru se datoreaza in general unei strategii de afaceri nepotrivite si nu neaparat strategiei de crestere pura.

Deci, luati in considerare ca, indiferent de situatia pietei, trebuie sa venim cu o strategie de crestere eficienta si adecvata pentru a extinde afacerea.

Strategii de crestere

Dupa intelegerea situatiei sale pe piata, a orientarii sale in ceea ce priveste produsele si pietele definite, care sunt strategiile de crestere de care dispune compania dvs.?

Din punct de vedere pur strategic, optiunile de crestere sunt limitate. Sunt 4 la numar:

  • la concentrare;
  • integrare verticala;
  • la diversificarea;
  • la globalizare (internationalizare).

Iata o explicatie a acestor 4 optiuni:

  • Crestere in acelasi sector : dezvoltarea activitatilor existente ale companiei pe pietele in care aceasta este deja prezenta: STRATEGIA DE CONCENTRARE.
  • Crestere in amonte/aval : integrarea de noi activitati practicate de clienti sau furnizori: STRATEGIA DE INTEGRARE VERTICALA.
  • Crestere in diferite industrii : implementarea ofertei de produse sau servicii catre activitati noi, mai mult sau mai putin apropiate de activitatile existente: STRATEGIA DE DIVERSIFICARE.
  • Crestere pe noi piete geografice: cresterea prezentei geografice in noi regiuni sau tari noi: STRATEGIA DE GLOBALIZARE / INTERNATIONALIZARE.

Orice baza de reflectie legata de cresterea afacerii dumneavoastra trebuie asadar sa inceapa cu alegerea optiunii strategice si a modului de implementare a acesteia.

Dar este important sa intelegeti ca crearea unei strategii de crestere nu se refera doar la alegerile pe care le faceti. Aceste alegeri trebuie sa fie motivate de Situatia pietei si de Situatia companiei dvs

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This