Este necesară adăugarea unui contract de mentenanță la cel de leasing?
Atunci când optezi pentru o mașină în leasing, nu ești scutit de costurile reparațiilor, dar acestea pot fi reduse semnând un contract de mentenanță.
Contractele de mentenanță sunt opționale, dar te protejează de cheltuieli neprevăzute.
Ce sunt contractele de mentenanță?
Contractele de mentenanță sunt acorduri ale contractelor de leasing sau închiriere, potrivit cărora majoritatea următoarelor cheltuieli sunt incluse în renta lunară:
- Servicii de rutină;
- Reparații;
- Anvelope;
- Baterii;
- Sistemul de eșapament;
- Recondiționare după accident;
- ITP.
Toate vehiculele noi vin cu o garanție de la firma producătoare, care permite înlocuirea pieselor deteriorate pe o anumită perioadă de timp, fără a plăti ceva, condiția fiind ca dauna să fie produsă accidental. Aceasta nu trebuie confundată cu contractul de mentenanță, care îți acoperă cheltuielile pentru verificările de rutină și înlocuirea componentelor deteriorate în urma uzajului normal. Acestea din urmă nu sunt acoperite de o garanție obișnuită și va trebui să suporți costurile, dacă nu ai optat pentru un pachet de mentenanță.
Contractele de leasing pot fi însoțite de contracte de mentenanță dacă optezi pentru Business Car Leasing sau Personal Car Leasing.
Beneficiile adăugării contractului de mentenanță la un contract de leasing:
– asigurarea costurilor reparațiilor pe toată durata contractului de leasing;
– includerea pachetului de mentenanță în contract este mai ieftină decât plata pentru service și reparații atunci când apare nevoia;
– ai siguranța că nu vor apărea cheltuieli neprevăzute atunci când se întâmplă ceva;
– nu te afectează scumpirea pieselor sau a manoperei;
– eventualele reparații sunt asigurate de un service autorizat din localitatea ta;
– anvelopele uzate sau deteriorate vor fi înlocuite de un dealer autorizat din localitatea ta;
– nu există riscul de a plăti pentru reparații, pentru ca apoi să nu fii mulțumit și să-ți ceri banii înapoi;
– mașina este păstrată în condiție foarte bună, astfel încât la expirarea contractului de leasing, efectele uzurii vor fi reduse;
– există servicii de call center non-stop pentru orice problemă de mentenanță;
– service-ul îți poate ridica și returna mașina sau îți poate pune la dispoziție alt vehicul până când mașina ta este gata de folosit;
– serviciile de reparație după un eventual accident sunt asigurate pe toată durata contractului.
Întotdeauna este mai bine să-ți duci mașina pentru verificare și reparații la dealerul tău local principal. Totuși, acest lucru nu este obligatoriu și poți apela la orice service autorizat și calificat, în baza contractului de mentenanță.
Este important de reținut că nu toate contractele de mentenanță sunt la fel, iar clauzele pot diferi în funcție de fiecare companie de leasing. Prin urmare, citește cu atenție înainte de a semna!