}

Luni - Vin: 9am - 6pm

Care sunt beneficiile de a avea o gradina la domiciliu?

De ce ma avantajeaza sa am o gradina acasa? Multe studii arata ca contactul cu plantele stimuleaza dragostea pentru natura, ajutand la echilibrul nostru biologic si psihic, care se reflecta intr-o mai buna calitate a vietii.

Am auzit multe scuze pentru a nu avea plante acasa dar una dintre cele mai comune este sa… nu ai spatiu. Pentru a o rezolva, putem obtine o gradina verticala, este usor de instalat si nu ocupa spatiu.

Dar astazi nu vom gasi scuze, astazi vrem sa va aratam numarul de motive pentru care trebuie sa aveti plante acasa:

1- Productia locala.

Astazi putem manca orice fructe sau legume in orice moment al anului. Avem pepeni in februarie, rosii in decembrie, kiwi, mango,… dar te-ai gandit de unde provin toate aceste alimente?

Nu ajung la supermarket acasa gratuit si nu ma refer la costul in euro, ci la costul de mediu al aducerii lor de la mii de kilometri. Trebuie sa fim constienti de emisiile de CO2 implicate in transportul de marfuri.

Daca iti cresti mancarea sezoniera acasa, vei fi mai constient de ceea ce se cultiva de fapt in zona ta.

2 – Educationale.

Cel mai bun mod de a invata este sa te joci, sa faci o activitate care iti place. Plantarea unei seminte si vazand cum germineaza, creste si apoi recolta trezeste imaginatia si curiozitatea celor mici.

In plus fata de predare sentimentul de responsabilitate si dragoste pentru natura. Este, de asemenea, o parte importanta a educatiei emotionale a copiilor, deoarece invata sa-si gestioneze frustrarile si succesele, atunci cand o planta moare, de exemplu.

3- Incurajeaza contactul cu exteriorul.

Cea mai mare parte a activitatii atunci cand aveti grija de o gradina urbana se face in aer liber. Petrecem multe ore inchisi in birouri, scoli, sali de sport etc. Iesirea din case pentru a planta ceva in gradina, udarea sau ingrijirea acesteia va va face sa petreceti mai multe ore afara, in aer liber.

4- Reduce stresul.

Consumul de alimente proprii genereaza un sentiment de satisfactie, in acest fel veti reduce stresul acumulat in timpul zilei de lucru. Vei reusi sa iti gestionezi mai bine emotiile pentru ca vei fi mai calma, vei avea mai multa rabdare si vei reusi sa gusti mai bine fiecare moment din viata ta. Pe scurt, veti avea o terapie excelenta si gratuita! Iata aici folie sera.

5 – Ecologic.

Din momentul in care va plantati semintele, decideti daca doriti sa o faceti cu ingrasamant organic, cu pesticide, insecticide,… adica decizi daca vrei ca mancarea ta sa fie organica sau nu.

6- Consuma alimente sanatoase, proaspete, fara pesticide.

Este important sa cunoasteti originea alimentelor si modul in care a fost tratata, deoarece in cele din urma sunteti cel care le consuma si ultimul responsabil pentru sanatatea dvs.

Cultivarea unei gradini urbane nu va fi cu siguranta 100% autosuficienta (desi stim unele cazuri care au trebuit chiar sa vanda sau sa renunte la productia excedentara), dar cu siguranta veti avea nevoie de mai putine achizitii, pe langa dobandirea unor obiceiuri alimentare mai sanatoase.

Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa?

Consumul de sare poate creste tensiunea arteriala. Persoanele cu hipertensiune arteriala sunt mai susceptibile de a dezvolta boli de inima sau de a avea un accident vascular cerebral. Chiar daca nu adaugati sare in mancare, este posibil sa mancati prea mult.

Aproximativ trei sferturi din sarea pe care o consumi se afla deja in alimente cand o cumperi, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, supele, painea si sosurile. Folositi etichetele produselor alimentare pentru a va ajuta sa reduceti. Mai mult de 1,5 g de sare la 100 g inseamna ca alimentele sunt bogate in sare.

Adultii si copiii cu varsta de 11 ani si peste nu trebuie sa manance mai mult de 6 g de sare (aproximativ o lingurita) pe zi. Copiii mai mici ar trebui sa aiba si mai putin.

Pe langa alimentatia sanatoasa, exercitiile fizice regulate va pot ajuta sa va reduceti riscul de a suferi de afectiuni grave de sanatate. De asemenea, este important pentru sanatatea si bunastarea dumneavoastra generala.

Excesul de greutate sau obezitatea poate duce la afectiuni de sanatate, cum ar fi diabetul de tip 2, anumite tipuri de cancer, boli de inima si accident vascular cerebral. A fi subponderala iti poate afecta si sanatatea.

Daca incerci sa slabesti, incearca sa mananci mai putin si sa fii mai activ. O dieta sanatoasa si echilibrata va poate ajuta sa va mentineti o greutate sanatoasa.

Trebuie sa bei multe lichide pentru a preveni deshidratarea. Se recomanda sa beti 6 pana la 8 pahare in fiecare zi. Acesta este in plus fata de lichidul pe care il obtineti din alimentele pe care le consumati.

Toate bauturile nealcoolice conteaza, dar apa, laptele cu continut scazut de grasimi si bauturile mai putin zaharoase, inclusiv ceaiul si cafeaua, sunt alegeri mai sanatoase.

Incercati sa evitati bauturile racoritoare si carbogazoase cu zahar, deoarece sunt bogate in calorii. De asemenea, sunt daunatoare pentru dinti.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This