Publicitatea este un tip de comunicare audio si/sau vizuala de marketing care utilizeaza mesaje sponsorizate si impersonale pentru a promova sau vinde un produs, o marca sau un serviciu.
Prin aceasta comunicare impersonala, publicitatea incearca sa te convinga sa cumperi un produs, un serviciu sau un brand, sa-l faci cunoscut sau sa transmiti o imagine despre el.
Adica, publicitatea serveste pentru a va influenta comportamentul, oferindu-va informatii despre ceva, care poate fi un bun sau un serviciu in general. In acest fel, se cauta pentru a obtine mai multi cumparatori sau adepti.
Prin urmare, am putea rezuma toate acestea prin faptul ca vorbim despre publicitate ca o comunicare cu intentie comerciala clara care urmareste sa stimuleze consumul unui produs. Este unul dintre multiplele instrumente pe care marketingul le are pentru a atrage atentia viitorilor clienti. Vezi aici oferte de print.
Agentii de publicitate sau sponsorii sunt organizatii care doresc sa-si promoveze produsele sau serviciile. Asa ca incearca sa caute cel mai mare domeniu de aplicare posibil si cea mai mare eficienta posibila. Pentru a face acest lucru, trebuie sa se adreseze publicului tinta si pietei tinta. Agentii de publicitate sau sponsorii pot fi o companie, un ONG sau orice entitate oficiala.
Mass-media utilizate de publicitate sunt foarte diverse, de la cele mai vechi, cum ar fi televiziune, radio, reviste, ziare, direct mail sau publicitate in aer liber, la publicitate in motoarele de cautare web, blog-uri si pagini web, e-mail sau mesaje text.
Caracteristicile publicitatii
Cele mai importante caracteristici de publicitate sunt:
- Investitia in publicitate este foarte importanta pentru companii, deoarece depinde de a-si face cunoscut produsul.
- A nu se confunda cu marketingul. Publicitatea este una dintre actiunile intreprinse de marketing.
- Acesta trebuie sa fie planificate. Nu toate tehnicile si strategiile de publicitate vor functiona la fel de bine pentru toate produsele si/sau companiile.
- Este strans legata de design.
- Este o disciplina cu o componenta creativa ridicata.
- Obiectivul sau principal este de a convinge sau convinge consumatorul.
- Nu are doar o functie de afaceri. Unele institutii non-profit utilizeaza, de asemenea, strategii de publicitate pentru a creste domeniul de aplicare al misiunii lor.
- Poate fi digital sau fata in fata. Sau cu alte cuvinte, online sau offline.
Tipuri de publicitate
Pana in prezent, am vazut o introducere, un rezumat al istoriei publicitatii si principalele caracteristici. Cu toate acestea, dupa cum probabil ati vazut, nu este o disciplina tocmai mica, deci in cadrul ei exista multe tipuri.
Principalele tipuri de publicitate pe care le putem evidentia sunt urmatoarele:
- Publicitate online.
- Imprimarea de publicitate.
- Din gura in gura.
- Publicitate in mediul radio.
- Publicitate prin televiziune.
- Panouri.
- Telemarketing.
Desi tipul de publicitate in care se investeste mai mult este publicitatea digitala sau online, amintiti-va ca trebuie sa studiati bine cazul fiecarei companii sau afaceri. Deoarece exista afaceri in care publicitatea online nu genereaza un impact semnificativ asupra vanzarilor. Pe de alta parte, trebuie avut in vedere faptul ca publicitatea nu urmareste intotdeauna sa aiba un impact direct asupra vanzarilor. Uneori, brandurile, companiile sau institutiile folosesc publicitatea pentru a transmite o imagine sau anumite valori.
De ce sa faci advertising?
Publicitatea este peste tot: orasele afiseaza panouri publicitare cu cele mai recente functii pentru smartphone. Reclamele pentru spalarea corpului ii asigura consumatorilor ca interesele amoroase ii vor urma daca vor folosi produsele companiei lor. Reclamele din reviste de zbor promit directorilor ca pot castiga o promovare folosind software-ul lor de management de proiect.
Metodele de publicitate devin din ce in ce mai sofisticate, pe masura ce strategiile de marketing digital incearca sa aduca 2 trilioane de dolari in vanzari globale anuale, relateaza Business Insider . Desi consumatorii pot percepe mesajele de marketing ca fiind prea simpliste si uneori enervante, publicitatea serveste mai multor scopuri.
Scopul reclamei este de a spori profitul afacerii. Publicitatea atinge acest obiectiv in moduri directe, dar subtile si manipulative. De exemplu, o tehnica de publicitate provoaca un sentiment de inadecvare la consumator, care poate fi remediat numai atunci cand cumpara bunul sau serviciul companiei. Tactici precum acestea ii obliga pe oameni sa cumpere articolul, imbunatatind profiturile.
Susan K. Jones, autoarea cartii „ Business-to-Business Internet Marketing ”, explica ca companiile masoara efectul reclamei asupra profiturilor analizand cat de mult se cheltuie pe diferite tipuri de campanii de publicitate si comparand aceasta cifra cu veniturile obtinute. Acest raport este folosit si pentru a evalua cele mai profitabile puncte de vanzare pentru publicitate. Jones explica cum e-mail-ul comercial, de exemplu, genereaza o rentabilitate mai mare pe dolar decat marketingul pe internet fara e-mail.
Beneficiile publicitatii includ insuflarea unui sentiment de loialitate fata de marca. Reprezentarea unui produs intr-o reclama transmite imagini, idealuri si o personalitate care se potriveste cu demografia vizata. Prin alinierea stransa a acestor valori, consumatorii se raporteaza mai bine la produs.
Companiile se bazeaza pe credinta ca aceasta conexiune emotionala se traduce in persoana care cumpara produsul. De exemplu, o reclama pentru un scuter in stil italian ar putea arata un tanar de 20 de ani care savureaza o cafea pe strazile Italiei. Aceasta imagine poate rezona cu femeile tinere, obligandu-le sa conecteze (si, in mod ideal, sa cumpere) acest produs.