Jocurile video pot beneficia de sanatatea mintala. Acest lucru a fost constatat de un studiu realizat de cercetatori de la Universitatea din Oxford, care a gasit o corelatie intre timpul petrecut la joaca si sentimentele de bine.
Jucatorii care au jucat mult timp in ultimele doua saptamani au raportat o experienta mai buna de bunastare, de asemenea in conformitate cu unele studii anterioare care indicau beneficiile jocurilor video ca o activitate placuta care contribuie la sanatatea mintala.
Cercetatorii de la Oxford nu exclud faptul ca ar putea exista un efect de auto-selectie, adica persoanele care se simt mai bine sunt mai inclinate sa prinda consola; nici ca pot exista factori comuni in amonte, cum ar fi venituri mai mari si oameni mai sanatosi, care isi pot permite instrumente si jocuri si pot petrece timp cu ei.
Faptul ramane ca studiul realizat de Johannes, Vuorre si Przybylski, pre-publicat online pe PsyArXiv cu titlul elocvent de jocuri video este corelat pozitiv cu bunastarea, merge impotriva curentului comparativ cu alte studii care au avertizat despre inducerea comportamentelor si / sau dependenta de jocuri video.
In acelasi timp, unele jocuri video indiferent pe ce platfortma sunt jucate pot fi chiar si educative pentru cei mici cat si pentru adulti. Intotdeauna poti invata ceva din orice joc. Click aici pentru inlocuire display iPhone.
Cum a fost facut studiul?
Problema este controversata. Dar de ce rezultatele acestui studiu indica in schimb o corelatie a jocului video-bunastare? Ipoteza cercetatorilor este ca cercetarea s-a bazat pana acum pe comportamente de joc auto-raportate, in timp ce metoda a fost schimbata aici folosind telemetria in colaborare cu producatorii de jocuri insisi, apoi intervievand jucatorii din Animal Crossing si Plants vs Zombies pentru intrebari ei despre sentimentele, motivatiile si satisfactia lor; apoi incrucisarea raspunsurilor tocmai cu telemetrie (care este utilizata in diverse domenii, de exemplu in F1) sau cu date masurabile inregistrate in timpul jocului.
Studioul Oxford este primul care foloseste telemetria inregistrand date de la peste 3.000 de jucatori, cu varsta peste 18 ani. O metoda care ar trebui sa elimine subiectivitatea cat mai mult posibil. Studioul a urmarit jucatorii timp de doua saptamani, cat timp au jucat, nivelurile de joc pe care le-au completat, daca au jucat online si in grup, printre altele.
La final, participantii au fost rugati sa-si descrie reactiile si au raportat ca au experimentat „multa libertate”, un sentiment de competenta, euforie, ca au gasit relatiile formate in timpul jocului implinind si ca au simtit bucurie in timpul jocului.
Jocul si sanatatea mintala
Concluzia cercetatorilor este ca „contrar multor temeri ca timpul de joc excesiv duce la dependenta sau la o sanatate mintala precara, am gasit o mica relatie pozitiva intre jocuri de noroc si bunastare”.
Desi jocul „se poate corela pozitiv cu sanatatea mintala”, se subliniaza totusi ca nu exista un raspuns definitiv la intrebarea daca jocul este bun sau rau pentru un individ, ci mai degraba succesul metodei in masurarea comportamentului „obiectiv” in joc.si relatia cu starea mentala a jucatorilor.