Daca iti place masina pe care o conduci si nu vrei sub nicio forma bataile de cap pe care le implica cumpararea unei masini noi si confirmarea unui pret corect, inseamna ca ai deja doua motive suficiente sa iti cumperi masina luata in leasing la final de contract.
Optiunea de cumparare la sfarsitul unui contract de leasing poate fi o oportunitate atractiva sau un instrument pentru limitarea pagubelor.
Pretul de buyout este stabilit de compania de leasing la inceputul contractului. Daca anticipezi ca la final vor exista taxe si penalitati suplimentare in cazul in care returnezi masina, atunci cumpararea acesteia iti poate reduce pierderile. Sau, daca de la momentul semnarii s-au schimbat conditiile pietei si ai condus masina cu grija, ai putea transforma valoarea ascunsa a vehiculului tau in economii reale.
Imagineaza-ti ca esti la final de contract, ai mers cu masina la compania de leasing, ai aflat toate cifrele si trebuie sa decizi ce faci mai departe. Iata care sunt cele mai frecvente 5 situatii in care va trebui sa te gandesti sa ramai cu vechea si credincioasa ta masina luata in leasing.
Sumar articol:
1. Esti mult peste – sau sub – limita admisa de kilometraj.
Majoritatea contractelor de leasing se fac pe o durata de trei ani si 55.000-60.000 de km. Daca depasesti aceasta cifra, vei datora bani; daca esti sub aceasta cifra, ai putea pierde bani fara sa te alegi cu nimic.
De ce ai vrea sa platesti 2000-3000 de euro in penalitati pentru depasirea kilometrajului si sa nu ramai cu nimic? Si nu doar atat, dar comparand masina vei economisi si suma pe care ai avea-o de platit pentru taxa pentru pregatirea masinii pentru revanzare, care este de obicei de la 350 la 500 de euro.
Verifica, de asemenea, contractul si pentru a gasi taxele pentru optiunea de cumparare (de obicei aproximativ 350 de euro), percepute de unele companii de leasing si tine cont si de aceasta suma in decizia pe care o vei lua.
La polul opus, returnarea unei masini pe care ai condus-o la numai 15.000 de km, cand tu ai platit pentru 50.000 este ca si cum ai oferi dealerului un cec gras la final. Cumpara, in schimb, masina si foloseste valoarea pe care ai platit-o! Sau, in unele cazuri, poti primi o oferta de la dealer dupa negocieri sustinute. Daca cifrele sunt in favoarea ta – pentru ca masina sub-kilometraj valoreaza mai mult decat pretul de buyout – dealerul iti poate cumpara contractul de leasing, oferindu-ti o suma de bani pentru diferenta.
2. Masina are un grad excesiv de uzura
In cazul in care masina pe care ai condus-o are o serie de probleme – zgarieturi, tabla infundata sau rupturi in tapiterie – cauta in contract penalitatile pentru uzura excesiva pe care le vei avea de platit la returnarea masinii. Daca decizi sa cumperi masina la final de contract nu vei fi taxat pentru daune si nici nu vei plati alte taxe, astfel ca poti remedia problemele cand si daca vrei.
3. Negociezi un pret mai mic de buyout
Cumpararea masinii luate in leasing economiseste taxele de expediere si comisioanele pentru compania de leasing. De aceea, in unele cazuri, ei te vor suna si iti vor oferi un pret de cumparare mai mic decat cel prevazut in contract. Specialistii atrag atentia, insa, ca de multe ori nu este o afacere buna, deoarece vor oferi probabil pretul de retail, iar tu ar trebui sa astepti un pret de en-gros.
Pentru a negocia un pret mic de buyout va trebui sa stai de vorba cu un manager de la compania de leasing, care are puterea de a aproba preturi mai mici. E posibil ca bancile care contracteaza contracte de leasing sa negocieze mai mult decat companiile de finantare ale producatorilor de automobile.
In general, vehiculele electrice luate in leasing au preturi de cumparare reduse, din cauza valorilor mici de revanzare.
4. Prietenul tau vrea sa-ti cumpere masina luata in leasing
Daca iti cumperi masina, apoi o vinzi unui prieten, va trebui sa platesti impozitul pe vanzare. In schimb, vezi daca managerul financiar al dealerului va face un „transfer de leasing”, dealerul va cumpara masina de la tine si o va vinde imediat prietenului tau. Nu ti se percepe taxa pe vanzare, iar dealerul castiga cateva sute de euro doar pentru ca muta o hartie dintr-o parte in alta.
Insa de aici incolo… faptul ca esti intr-o reprezentanta auto, fara masina, inseamna ca esti in cautarea unei noi masini si ca urmeaza sa te pregatesti de o prezentare.
5. Iti place masina si nu vrei sa iti bati capul cu alegerea si cumpararea uneia noi
Poate te-ai gandit ca e timpul sa nu mai fii un leaser in serie, sarind de la o masina inchiriata la alta, tot timpul cu cate o rata lunara pentru masina. Daca iti place masina pe care o conduci, compara pretul de buyout cu pretul de retail, iar daca este o afacere corecta, fa plata catre compania de leasing.
Retine ca nu vei fi protejat de garantia bumper-to-bumper, care tine in general trei ani si 50.000 de km. Insa garantia pentru sistemul de propulsie, care acopera piese majore precum motorul, transmisia si suspensia, poate fi inca valabila.
Sursa: https://www.nerdwallet.com/article/loans/auto-loans/5-times-buy-leased-car