3 conceptii gresite despre uleiul de motor

Frecventa schimbarilor de ulei, culoarea uleiului de motor, indicele de vascozitate, diferenta de utilizare intre uleiurile sintetice si minerale, nu este intotdeauna usor de vazut foarte clar printre toate informatiile disponibile. Concentreaza-te pe ideile primite despre uleiul de motor Shell Helix Ultra 0W

Ar trebui sa se schimbe un ulei la fiecare 10.000 km?

Acest lucru este fals sau cel putin inexact. Multi producatori sau mecanici recomanda schimbarea uleiului de motor la fiecare 10.000 km. Dar daca aceasta regula era valabila acum douazeci de ani, nu mai este neaparat relevanta, deoarece uleiurile oferite astazi sunt mai eficiente. Shell Helix Ultra 0W este fabricat din gaze naturale, foloseste tehnologia PurePlus, un proces revolutionar care furnizeaza ulei de baza din gaz natural limpede ca si cristalul, cu practic nici una dintre impuritatile gasite in titei – ceea ce il face sa fie pur in proportie de 99,5%.

Prin urmare, soferii pot parcurge mai multi kilometri decat inainte inainte de a trece printr-un service auto. Acesta este motivul pentru care producatorii de automobile au extins intervalele de schimb de ulei de motor la 15.000 km si chiar 20.000 km pentru unele modele. Cu toate acestea, este intotdeauna recomandat sa schimbi uleiul fie in functie de numarul de kilometri parcursi intre doua schimburi de ulei de motor sau respectand un termen, un an in majoritatea cazurilor. 

Este necesar sa faci o schimbare de ulei cand uleiul de motor este negru

Acest lucru este gresit, doar pentru ca uleiul motorului vehiculului tau devine mai inchis la culoare nu inseamna ca este murdar si trebuie schimbat. Uleiul disperseaza particule minuscule in motor si le mentine in suspensie. Din acest motiv, particulele nu se acumuleaza in motor, dar acesta este motivul pentru care uleiul de motor pare mai intunecat cu cat mergi mai mult.

Cu toate acestea, uleiul este limitat si poate contine doar o anumita concentratie de microparticule. Atunci cand uleiul este saturat, este deci necesar sa-l schimbi si sa continui cu o schimbare a uleiului. Mai mult decat atat, este dificil sa judeci calitatea uleiului singur prin simpla observare a culorii uleiului pe joja.

0W, W inseamna „greutate”

Acest lucru este gresit, W este indicele de vascozitate si nu se refera la greutate (weight in limba engleza), ci la iarna (iarna). Indicele de vascozitate al unui ulei de motor este exprimat printr-o formula formata dintr-un numar W – numar. Numarul dinaintea W se refera la vascozitatea uleiului atunci cand motorul este rece. In schimb, numarul care urmeaza W indica vascozitatea. Vascozitatea uleiului de motor se modifica in functie de variatiile temperaturii motorului.

Vascozitatea la rece este importanta, deoarece este imperativ sa te asiguri ca, in ciuda temperaturii scazute, uleiul isi va putea juca rolul de lubrifiant imediat ce motorul este pornit. Cu cat numarul este mai mic (exemplu 5W30), cu atat va fi mai usoara circulatia uleiului. Al doilea numar indica capacitatea uleiului de a forma un film dur chiar si la temperaturi ridicate. De fapt, la incalzire, uleiul devine mai fluid, ceea ce poate provoca defecte de lubrifiere.

Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This