Masinile luate in leasing sunt acoperite, in general, de o garantie din partea producatorului. Asta inseamna ca daca ceva merge prost pe durata perioadei de garantie (cu exceptia anumitor limitari si a uzurii) nu ar trebui sa platesti pentru a repara aceste defecte.
Dar ce se intampla daca vehiculul pe care il ai in leasing dezvolta o problema in timp ce este inca in garantie si care sunt drepturile consumatorilor cu privire la produs?
Iata mai jos un scurt ghid in care vei descoperi ce tipuri de reparatii sunt acoperite si ce poti face daca vehiculul inchiriat dezvolta o problema.
Sumar articol:
Ce acopera garantia masinii?
Garantiile oferite de producator variaza. Unele acopera vehiculul doar un an de la momentul inmatricularii, altele pana la trei ani, iar altele, precum Hyundai (cinci ani), Renault (patru ani) si Kia (sapte ani) ofera perioade de garantie mai lungi. Exista, de asemenea, limitari diferite de kilometraj, in functie de fiecare producator sau de vehicul.
In general, garantia producatorului acopera toate componentele mecanice/electronice majore ale masinii, astfel:
- Motor;
- Sistem de transmisie;
- Sisteme de alimentare si aprindere;
- Sisteme de racire;
- Elemente electrice;
- Cutia de viteze;
- Directia;
- Suspensia;
- Piesele sistemului de franare.
Pentru ca fiecare polita variaza de la producator la producator, este important sa verifici exact pentru ce situatii esti acoperit inainte de a face o cerere.
Ce nu acopera garantia masinii?
Majoritatea garantiilor producatorilor exclud orice piese sau reparatii afectate de uzura, asa cum sunt:
- Garniturile de frana, discurile si placutele de frana.
- Uzura ambreiajului ca urmare a stilului de condus.
- Cauciucurile si rotile.
- Sistemul de esapament.
- Convertorul catalitic.
- Lamele stergatoarelor de parbriz.
- Husele scaunelor, tetierelor si covorasele.
- Bateriile pentru cheie si alarma.
- Problemele la caroserie, vopsea, sticla si faruri.
- Problemele la echipamentul audio si la sistemul de navigatie prin satelit.
De asemenea, e posibil ca garantia vehiculului sa fie invalida si daca:
- Ratezi vizitele programate la service de producator.
- Folosesti un service neautorizat pentru orice lucrare de reparatie, intretinere sau service.
- Aduci orice modificari masinii.
- Faci o reparatie vehiculului ca urmare a semnelor de neglijenta.
- Folosesti combustibil si lubrifianti neautorizati sau piese neaprobate OEM.
- Aduci daune unei componente prin stilul de condus sau alti factori externi.
Daca problema este la o componenta mecanica, iar vehiculul luat in leasing este inca acoperit de garantie, va trebui sa il duci la cel mai apropiat dealer pentru ca ei sa inspecteze masina. In functie de producator, poti primi o masina spre folosinta, in perioada in care masina ta este in service, desi acesta este un serviciu din partea casei si nu este intotdeauna disponibil.
Problema nu a fost rezolvata. Ce drepturi am?
Daca problema persista, iar drumurile frecvente si deranjante la dealer nu reusesc sa iti aduca nicio solutie, poate ca trebuie sa faci o cercetare cu privire la drepturile tale ca si consumator. Orice masina pe care o iei in leasing trebuie sa fie acoperita de garantie si sa functioneze conform standardelor.
Este important ca la livrarea masinii sa verifici toate aspectele legate de functionarea acesteia, iar daca ceva nu merge bine, sa informezi reprezentanta de la care ai luat vehiculul.
La majoritatea vehiculelor compania de finantare este proprietarul inregistrat al masinii, astfel ca este important sa ii informezi cu privire la problemele constatate. In functie de problema, compania de finantare poate rezolva problema direct cu producatorul, pentru a grabi lucrurile.