Vrei sa iti iei o masina in leasing si nu stii ce sa alegi? Sau, dimpotriva, reprezinti un dealer auto care vrea sa isi promoveze segmentul de leasing? Internetul este plin de reclame care mai de care mai atragatoare. Putem invata cu totii arta marketingului online numai citindu-le. Nu este greu sa ne dam seama care atrage mai multi clienti si care nu.
Ce trebuie sa luam in considerare la un anunt de leasing
Totusi, exista anunturi care par a fi demne de toata atentia noastra si care, de fapt, sunt create in alte scopuri. Pentru a fi siguri ca un anunt, de orice fel ar fi el, este veridic, trebuie luati in considerare urmatorii factori:
- Anuntul provine de la o sursa recunoscuta?
- Unde am intalnit anuntul? Pe un site de profil sau, mai degraba, pe un site care nu are nicio legatura cu anuntul promovat?
- Care este pretul autovehiculului promovat? Este un pret real?
- Se poate vedea masina clar in poze? Sunt pozele profesioniste?
- Care este taxa de livrare? Exista si alte taxe?
- Exista servicii post-achizitie a autovehiculului?
- Autovehiculul mai fost in proprietatea altcuiva inainte? Ce modificari i-a adus autovehiculului proprietarul anterior?
- Exista vreo interdictie in a folosi autovehiculul intr-o anumita locatie? Poate acesta sa cauzeze probleme?
La toate aceste intrebari si la multe altele trebuie sa raspunda un simplu anunt. Daca nu se poate, dat fiind spatiul limitat al reclamelor online, cel care da anuntul trebuie sa aiba un numar de contact unde cei interesati sa il poata contacta intr-un interval de timp mentionat, pentru a afla mai multe informatii despre produsul vandut.
Anunt de leasing – ce trebuie sa urmaresti?
Daca produsul este o masina care este data spre inchiriere sau vanduta in sistem leasing, anuntul trebuie verificat din urmatoarele puncte de vedere.
Perioada contractuala
Un dealer auto sau o institutie financiara care isi promoveaza serviciile de leasing auto prin intermediul Internetului trebuie sa precizeze clar care este perioada minima si maxima a unui contract de leasing auto si care sunt brandurile care pot fi finantate in acest mod. In general, un dealer auto se specializeaza pe una sau doar cateva branduri auto, in timp ce o institutie financiara, cum ar fi o banca sau o institutie de credit, poate oferi sprijin financiar indiferent de brandul autovehiculului, atat timp cat clientul sau se incadreaza in scoring.
Taxele de administrare
Orice contract, fie el de leasing sau de cont de card de credit, are o anumita taxa de administrare. Aceasta este mai rar mentionata in anunturile auto, semn ca este destul de mare. O taxa de administrare de nivel mic nu trebuie ascunsa potentialilor clienti, ba chiar promovata. Atentie, nu orice anunt cu taxele mici este un anunt veridic. De asemenea, nu orice anunt unde intalnesti preturi mici, taxe zero si posibilitatea de a primi masina azi si acum este real.
Pretul de vanzare al autovehiculului
Ca si mai devreme, nu orice pret sau taxa mica este adevarata. O taxa mica poate fi insotita de alte taxe, la fel de mici, dar multe, iar un pret mic al masinii poate sa nu includa ceea ce este mai important, si anume, taxa pe valoare adaugata. Verifica daca pretul include TVA, sa fii sigur ca nu vei avea o surpriza cand vei merge sa discuti cu o persoana responsabila de la dealerul auto sau institutia financiara respectiva.
Servicii de mentenanta
Anuntul vorbeste despre servicii post-vanzare? Ce fel de servicii sunt incluse? Sunt oferite pe o perioada limitata de timp sau pe toata durata contractului? Sunt aceste servicii oferite in limita unei sume de bani? Daca anuntul include servicii de acest fel, rata la leasing va fi mai mare, dar toata grija in caz de probleme va apartine proprietarului masinii si anume, companiei care ti-a acordat leasingul auto. Printre serviciile populare incluse in pachetul de mentenanta auto se numara: schimbarea cauciucurilor, asistenta atunci cand este nevoie, masina de schimb daca este cazul etc.
Daca un anunt nu este bine redactat, insa iti atrage atentia, nu ezita sa contactezi compania care a postat anuntul. Intotdeauna verifica si compania in sine, citeste recenzii despre ea de la cei care au colaborat si colaboreaza inca cu respectiva companie, compara ratele de leasing cu cele ale altor companii de profil, discuta cu prieteni care au si ei o masina in leasing si ia cea mai buna decizie numai dupa o cercetare amanuntita.