}

Luni - Vin: 9am - 6pm

Cat de mult peste pot sau ar trebui sa manance copiii?

Pestele are niste nutrienti interesanti pentru sanatate.

Dar poate avea si unele riscuri.

Daca aveti putin timp, acest articol poate fi rezumat ca:

  • Grasimile omega 3 din pestele gras ofera unele beneficii, cum ar fi prevenirea alergiilor si contribuie la dezvoltarea sistemului nervos (inclusiv creierul).
  • Beneficiile pentru sanatate ale consumului de peste, desi in cantitati moderate, depasesc cu mult unele dintre riscurile sale (pe care le explic mai jos).

Pestele este o sursa buna de proteine usor digerabile si grasimi sanatoase, cum ar fi omega-3. Ele ofera, de asemenea, calciu si vitaminele A, B12 si D.

Ce nutrienti importanti are pestele?

Proteine usor digerabile, atat peste alb, cat si albastru.

Cantitate mica de grasimi saturate.

Pestele gras (pestele gras) este o sursa buna de acizi grasi omega-3 cu lant lung (GA) (DHA: docohexanoic; EPA: eicosapentaneoic).

Ele ofera, de asemenea, alte substante nutritive, cum ar fi vitamina D, A, B12, calciu. Dar mai putin importante, deoarece acestea sunt usor de obtinut din alte surse.

Dar pentru ce sunt omega 3 GAs?

Acesti nutrienti au proprietati antiinflamatorii, iar aceasta este una dintre „calitatile” prin care se crede ca este sanatos sa mananci peste.

Atat de mult, incat suplimentele omega 3 au proliferat pe piata. Dar efectul acestor suplimente nu este atat de clar. In principiu, suplimentele omega 3 nu sunt recomandate la copii.

Efectele benefice ale consumului de peste

Cel mai „dovedit” beneficiu astazi:

„Consumul obisnuit de peste la o varsta frageda este asociat cu o dezvoltare mai redusa a bolilor alergice, cum ar fi astmul, rinita si eczemele”.  Mananca caracatita si bucura-te de toate calitatile pestelui cu produse savuroase.

Cat de mult peste poate sau ar trebui sa manance un copil?

Din cate stim in prezent, ar fi recomandabil de 2-4 ori pe saptamana, variind tipurile de peste.

In ceea ce priveste suma, aceasta variaza in functie de varsta si de fiecare copil. Dar credem ca, din moment ce fiecare copil este diferit, raportul dintre peste si alte alimente este mai practic.

Ce riscuri are pestele si fructele de mare pentru copii?

La pesti este acumularea de mercur. Mai exact, Metilmercur (un produs sintetizat de bacterii din Hg anorganic). Metilmercurul este solubil in grasimi si tinde sa se acumuleze in grasimi. Speciile de pesti care traiesc mai mult se afla la sfarsitul lantului alimentar il pot acumula in cantitati mai mari.

Mai exact, se recomanda ca femeile insarcinate si copiii sub 3 ani sa evite consumul: ton rosu, peste-spada, rechin si stiuca.

Alte specii de ton mai mic (alb sau galben), utilizate in conservele de ton, au mult mai putin MeHg. Ca masura de precautie, se recomanda ca nici femeile insarcinate si copiii sub 3 ani sa nu o consume.

Specialistii spun: Femeile insarcinate, mamele care alapteaza si copiii sub 10 ani recomanda evitarea pestilor cu continut ridicat de mercur pentru a preveni intoxicatia cu acesta. Pestele este nutritiv, dar grija mare la consumul anumitor specii care continu mercur in grad ridicat.

De ce sa mananci fructe de mare?

Exista suficiente fructe de mare in dieta ta? Consumul regulat de fructe de mare aduce beneficii mai multor aspecte ale sanatatii dumneavoastra datorita numeroaselor vitamine si minerale importante pe care fructele de mare le contin.

Fructele de mare sunt sarace in grasimi saturate, bogate in proteine ​​si pline de nutrienti importanti, inclusiv acizi grasi omega-3, vitamina A si vitaminele B. Acesti nutrienti sunt esentiali pentru mentinerea sanatatii, in special a creierului, a ochilor si a sistemului imunitar. Deoarece corpul tau nu poate produce omega-3 de unul singur, este deosebit de important ca fructele de mare sa faca parte din dieta ta pentru o sanatate optima.

Pe masura ce imbatranesti, creste riscul de a-ti pierde vederea. Din fericire, nutrientii din fructele de mare va pot ajuta, deoarece acizii grasi omega-3 reduc si riscul de a dezvolta boli oculare. Vitamina A este esentiala pentru sanatatea ochilor – fara suficienta vitamina A in dieta dvs., puteti dezvolta orbire nocturna, ceea ce face dificil sa conduceti.

Fructele de mare pot oferi creierului un impuls atat de necesar si pot imbunatati sanatatea creierului pe termen lung. Omega-3 pot ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boala Alzheimer si la prevenirea declinului mental pe masura ce imbatranesti. Acesti nutrienti ajuta, de asemenea, corpul sa regleze in mod corespunzator memoria si emotiile.

Pestele, in special somonul, este foarte bogat in acizi grasi omega-3, care va mentin inima sanatoasa. Consumul de peste o data sau de doua ori pe saptamana va poate imbunatati sanatatea inimii si va poate reduce riscul de atacuri de cord si accident vascular cerebral. Asigurati-va ca mancati o varietate de peste pentru a obtine toti nutrientii potriviti pentru sanatatea dumneavoastra.

Daca sunteti predispus la uscarea pielii, consumul de fructe de mare va va ajuta prin pastrarea umiditatii pielii. Omega-3 si uleiul de peste din fructele de mare ajuta la reducerea acneei si protejeaza impotriva razelor ultraviolete ale soarelui, lasandu-va o piele sanatoasa si hidratata.

Prec.

Urm.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share This