Descoperiti importanta activitatii desfasurate de zona de Resurse Umane pentru a oferi companiei personalul necesar bunei functionari a acesteia.
In centrul unei organizatii se afla capitalul uman. Resursele Umane sunt tocmai responsabile pentru furnizarea de catre companie a personalului necesar pentru buna functionare a acesteia.
Acest lucru implica, prin urmare, asigurarea unui numar suficient, dar si competent si motivat pentru buna functionare a organizatiei. Astazi vom afla mai multe despre functia sa in cadrul companiilor. Vezi aici detalii despre cursul de manager resurse umane.
Ce sunt resursele umane?
Resurse Umane: departamentul unei companii care este responsabila pentru gasirea, selectarea, recrutarea si instruirea persoanelor care aplica pentru un loc de munca, precum si administrarea beneficiilor sau beneficiilor care le sunt acordate.
Departamentul de Resurse Umane este o parte vitala a oricarei companii, deoarece activitatea sa este dezvoltata in acelasi timp cu schimbarile care apar si in cautarea cresterii, in acelasi timp in care lucreaza in cautarea unor angajati de calitate in scopurile necesare.
Acest domeniu, indiferent de dimensiunea companiei, trebuie sa lucreze la cresterea productivitatii angajatilor si sa prevada orice situatie care dauneaza mediului de lucru, precum si sa acorde compensatii, beneficii, sa pastreze in ordine si in conformitate cu legea beneficiile angajatilor si chiar sa se ocupe de concedierile personalului.
Tipuri de resurse umane
Gestionarea capitalului uman nu este o sarcina usoara, in plus, exista diverse activitati care trebuie sa se desfasoare in mod continuu, de la gestionarea contractelor si a statelor de plata, angajarea de personal nou (dar, eventual, tragerea acestora) si anticiparea nevoilor viitoare, imbunatatirea carierei si a salariilor, dezvoltarea competentelor individuale si colective, gestionarea relatiilor sociale si a posibilelor conflicte, etc.
Pentru a ataca toate aceste probleme, exista diferite persoane care se specializeaza intr-o anumita activitate. In continuare, avem pentru tine diferitele tipuri de Resurse Umane care exista:
- Recrutare si selectie:Locurile de munca in managementul resurselor umane includ recrutori profesionisti care ocupa posturile vacante din cadrul unei organizatii pentru a executa politici interne de angajare si pentru a respecta toate standardele stabilite de autoritati.
- Compensatii si beneficii:Ei se asigura ca angajatii sunt platiti corect si primesc beneficii precum asigurarile de sanatate, asigurarile de viata si acoperirea persoanelor cu handicap.
- Profesionistii in resurse umane din acest domeniu pot efectua un sondaj salarial, pot efectua analize de date despre ceea ce se castiga in industrie, pot pregati si distribui rapoarte de compensare si pot negocia pachete de beneficii cu furnizori terti.
- Sanatate si siguranta:Profesionistii din domeniul sanatatii si securitatii lucreaza pentru a preveni accidentele si bolile la locul de munca. Acestea ofera programe si asigura respectarea standardelor de securitate in munca.
- Relatii de munca:Lucratorii din relatiile cu angajatii previn si rezolva problemele legate de performanta angajatilor. Ei lucreaza pentru a mentine relatii pozitive intre angajatori si angajati pentru a evita o scadere a moralului si o productivitate mai scazuta.
- Formare si dezvoltare:Profesionistii evalueaza nevoile de formare ale unei organizatii, ofera instruire angajatilor si evalueaza rezultatele programelor de formare finalizate.
Acesti profesionisti pot, de asemenea, sa desfasoare programe de orientare pentru noii angajati. Instruirea profesionistilor se asigura ca angajatii finalizeaza formarea.
Ce este inteligenta emotionala si cum te influenteaza
Interesul pentru predarea si invatarea inteligentei sociale si emotionale a crescut in ultimii ani. Programele de invatare sociala si emotionala (SEL) au devenit o parte standard a curriculum-ului pentru multe scoli. Scopul acestor initiative nu este doar de a imbunatati sanatatea si bunastarea, ci si de a ajuta studentii sa reuseasca din punct de vedere academic si sa previna agresiunea. Exista multe exemple despre modul in care inteligenta emotionala poate juca un rol in viata de zi cu zi.
Oamenii inteligenti emotional stiu ca emotiile pot fi puternice, dar si temporare. Cand are loc un eveniment emotional foarte incarcat, cum ar fi supararea pe un coleg de munca, raspunsul inteligent din punct de vedere emotional ar fi sa astepti ceva timp inainte de a raspunde. Acest lucru permite tuturor sa-si calmeze emotiile si sa se gandeasca mai rational la toti factorii din jurul argumentului.
Oamenii inteligenti din punct de vedere emotional nu numai ca sunt buni sa se gandeasca la felul in care s-ar putea simti altii, dar sunt si priceputi sa-si inteleaga propriile sentimente. Constientizarea de sine le permite oamenilor sa ia in considerare multi factori diferiti care contribuie la emotiile lor.
O mare parte a inteligentei emotionale este capacitatea de a se gandi si de a empatiza cu felul in care se simt alti oameni. Aceasta implica adesea sa luati in considerare modul in care ati raspunde daca ati fi in aceeasi situatie.
Oamenii care au o inteligenta emotionala puternica sunt capabili sa ia in considerare perspectivele, experientele si emotiile altor oameni si sa foloseasca aceste informatii pentru a explica de ce oamenii se comporta asa cum o fac.